2012. dec. 1.

A legnagyobb ünnep





"Van egy nagyszerű kis képem. Igaz, hogy csak egy katalógusból van, ez egy reprodikció. Pár évvel ezelőtt elmentem egy Crowley kiállításra Londonban. Rengeteg Crowley festmény volt ott, de volt pár olyan is, amit Frieda Harris festett. Na ás persze volt pár eredeti Thoth kártya is. Gyönyörűek voltak, érdekes volt látni őket. Volt ott egy kis ceruza rajz is Harristól, aminek az volt a címe, hogy A.C. halála. Egy kis ceruza rajz egy kis törékeny vékony fickóról, kis szakállal, belesűlyedve az ágyába. A betegsége felemésztette, de egyik ujjával megérinti az alsó ajkát. Ehhez képzeljük hozzá allítólagos utolsó mondatát, "Össze vagyok zavarodva." nah igen... 

"Össze vagyok zavarodva." Tudja, az ujj az ajkán, mintha csodálkozna. Aztán azt gondoltam, hogy másrészről viszont pont olyan  mintha a mágus a csend jelét mutatná. Annyira kétértelmű az egész.

"Össze vagyok zavarodva." Szörnyű lenne, ha ez lenne egy olyan ember utolsó mondata, mint Crowley, másrészről ő a mágus, amint a csend jelét mutatja. Pont ez a kétértelműség az, amit mindig is szerettem Crowleyban."
Alan Moore

65(!) évvel ezelőtt, ezen a napon távozott Aleister Crowley, hogy csatlakozzon a Titkos vezetőkhöz.

Nincsenek megjegyzések: